onsdag den 13. maj 2009

Roadtrip i Florida

Okay, jeg indroemmer det: jeg er ikke en god co-driver. Normalt er jeg ellers rimelig god til at laese kort, naar jeg selv skal sige det. Men det amerikanske system slog mig godt nok helt ud. Men altsaa, saa fik vi da ogsaa set lidt parcelhuskvarterer i Miami.

Inde i Orlando, er det egentlig ret simpelt. Vi fandt et okay billigt sted at sove paa International Drive, lige lidt nord for SeaWorld - som by the way er fantastisk!
Men foerst var vi i Universal Studios. En park fyldt med skoleklasser, filmkulisser og evig glad filmmusik.Saa er stemningen noget mere afslappet i SeaWorld. Og endda ogsaa paa en loerdag. Stille, klassisk musik. Store vandbassiner med forskellige fisk og havdyr. Bedsteforaeldre og glade boern. Og saa de mest fantastiske shows med spaekhuggere og delfiner.

Aah, jeg har bare lyst til at springe ned i vandet til dem. Baade fordi, her er saa pokkers varmt, og fordi de er saa smukke og dygtige og bare helt igennem dejlige at se paa!

Men intet varer for evigt. Vi maa paa vejen igen. Bilen er dejlig. Braendende varm udenpaa, men bloed og koelig inden i. Fra Orlando koerte vi ned langs ostkysten til Fort Lauderdale by the sea - et virkelig hyggeligt kvarter med barer og restauranter ned til en smuk strand.

Mandag er flyvedag, og det er ogsaa nemt nok at finde til Miami igen. Vi koerte direkte til lufthavnen. Men saa er det straks vaerre, naar man skal aflevere en lejet bil. Vi koerte serioest rundt det samme sted fire gange, fordi skiltene bare pludselig stoppede eller viste en forkert vej. Det er ikke KUN min skyld, naar vi hele tiden laver u-vendinger og impulsive opdagelsesturer i ukendte omraader.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar