onsdag den 13. maj 2009

Bellize, sol og roede arme

SAA begynder den rigtige rejse.
Vi kom til Belize mandag og blev modtaget af lufthavnspersonale med masker paa, og vi skulle skrive under paa, at vi ikke havde hverken feber eller snue eller fejlede noget andet influenza-agtigt. Det er foerste gang, vi har maerket noget til pandemihysteriet.

Men det gik smertefrit nok, og vi kom til Belize City, hvor vi fandt ud af, at vores hotel ligger pa en oe, Caye Caulker, laaangt fra Belize City, saa vi hoppede i en Water Taxi og fik mildest talt ondt i roeven af at hoppe hen over boelgerne i 45 minutter.


I gaar slappede vi bare af og badede for foerste gang paa turen. Og saa begik vi den stoerste fejl hidtil: Vi tog kun solcreme i ansigtet. Ja. MEGA dumt! Det ved vi nu. Personligt er jeg skoldroed over cirka hele kroppen, saa i dag har jeg pakket mig ind i lange bukser og en langaermet bluse - og et ordentligt lag solcreme. Det bliver varmt, men det er nok det bedste, jeg kan goere for min stakkels hud lige nu.

Anyhow, saa er her bare smukt og dejligt og totalt tropisk. Paa gaderne haenger skaeve maend med store klumper af dreadlocks. "You want smoke?", spoerger de. De er i det hele taget meget hjaelpsomme og spoerger, hvor vi skal hen, eller hvad vi leder efter.

I gaar aftes laa vi i hver sin haengekoeje ved stranden og spiste banankage, mens vi kiggede paa stjerner. Klokken 9 om aftenen er som total moerk nat.

Om lidt tager vi med Water Taxien tilbage til Belize City, saa vi kan komme videre syd paa. Vi vil gerne ned til Cockscomb Basin Wildlife Santuary for at se lidt vild natur og forhaabentlig en jaguar eller to.

Dykkercertifikatet maa vente lidt. Soeren har hoert om et sted i Honduras, der skulle vaere rigtig godt.

Naa, nu maa vi hellere se at komme afsted, hvis vi skal naa at have lidt mad inden den haarde baadtur.

1 kommentar:

  1. Hej Line og Søren,
    det lyder bare helt fantastisk. Tænk, at I virkeelig er i Belize nu, det er helt vildt mærkeligt. Ville bare ønske, at jeg var med. Ville gerne være der i solen sammen med jer - også selvom det tilsyneladende inkluderer solskoldninger... ;-)I stedet for hygger Sanne og jeg os med vores jura-spas, vi skal til skriftlig eksamen i Forbrugerret på mandag. Vi er pænt nervøse.

    Pas nu godt på jer selv i solen, det er før sket, at folk er blevet til aske, når de ikke har smurt sig med solcreme.

    Glæder mig til at høre om jeres næste bedrifter. Knus!

    SvarSlet